top of page
Search

שוק הנדל"ן פתוח למגוון השקעות, לרוב בנתח הגדול בשוק מחזיקים בעלי ממון משמעותי, בעלי הון ואנשי העסקים אך בשנים האחרונות קם לו מועדון ה-200 אלף. אנשי מעמד הביניים שחסכו או קיבלו בירושה כסף עם סכום שיכול לשרת אותם להשקעה צנועה אך משמעותית.


אם יש לכם 200 אלף ש"ח ואתם רוצים להשקיע אותו בנדל"ן, הרי עדיף כי בבנק אתם לא תקבלו ריבית על ההון העצמי הצנוע ובשוק ההון לא כולם מבינים ואף חוששים להשקיע.

אבל אתם זוכרים את סבתא, היא אמרה שכשיש קצת כסף כדאי להשקיע אותו בבלטות, בנדל"ן, תמיד תקשיבו לעצות של סבתא, מכיוון שהנדל"ן תמיד עולה.

בואו נעשה סדר בעניין הזה ונסביר כמה נקודות לעניין של רכישת נדל"ן להשקעה כאשר הסכום ההתחלתי שלכם הוא לא גדול. במה כדי להשקיע? מה צריך לעשות? ואיך תדעו שההשקעה שלכם כדאית?


אם החלטתם להשקיע בנדל"ן קיימות לכם כמה אלטרנטיבות, או דירות מגורים בפריפריה, באר שבע, קריית מוצקין דימונה וכד' כאשר מחירי הדירות הקטנות שם עדין זולים משמעותית וניתן מפעם לפעם, אף למצוא דירה במחירים של כ - 600 אלף ש"ח ואפילו קצת פחות.

בעזרת הון עצמי של 200 אלף ש"ח בהחלט תוכלו לרכוש דירה בסכום כזה ולקחת משכנתא צנועה. משמעות הדברים שעכשיו אתם תתחילו לשלם משכנתא על יתרת הכסף, אז עולה השאלה עם דמי השכירות יכסו את סכום המשכנתא.

במקרה שכזה הרווח על הכסף שלכם יהיה במקרה של עליית ערך הדירה ומכירה שלה לאחר תקופה מסויימת.

חשוב לציין שלא מדובר בתכנית חיסכון לחודש, חודשיים מדובר בהשקעה לתקופה ארוכה יותר של מספר שנים , כאשר השאלה אשר צריכה להישאל היא: מה יקרה בסופו של יום להון העצמי שלכם , כלומר ל- 200 אלף השקלים שהשקעתם?!


אפשרות נוספת היה לרכוש משרד קטן או חנות. דווקא היום בימי הקורונה, סוף שנת 2020 שוק המשרדים מוצף, יש עודף משרדים. אנשים רבים עובדים מהבית אך עוד שנה, שנתיים – המצב יתחיל לחזור לקדמותו.

אני דווקא רואה בימים האלה הזדמנות, כמובן אם יש לכם הון עצמי.


גם במקרה זה צריך לשים לב: יש הבדל בין דירת מגורים שסביר להניח שכר הדירה יהיה פטור ממס לבין משרד או חנות בהם דמי השכירות יהיו מחויבים במס הכנסה על הרווח החל מהיום הראשון.

בנוסף יש את מרכיב המע"מ בדמי השכירות - מסלול זה של השקעה מתאים יותר לעצמאים / חברות אנשים שמנהלים תיקים במס ערך מוסף או מי שמחליט להיות משקיע בנדל"ן מסחרי על יתרונותיו וחסרונותיו.

אז מה צריך לעשות בשביל להתחיל? קודם כל, צריך למצוא את הנכס הרלוונטי, במחיר הנכון! לראות שאתם זכאים למשכנתא על יתרת הסכום החסר ולפני שאתם חותמים על החוזה להתייעץ דבר ראשון עם עו"ד שהוא מומחה בנדל"ן ויש לו ניסיון בתחום.


יובהר כי מדובר במאמר דעה והוא בשום מקרה אינו תחליף לייעוץ משפטי מקצועי שצריך לעשות על ידי מומחה בדבר . רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לפנות אליי!




bottom of page